ویدئو | تجربه رانندگی با ری‌را؛ اولین کراس‌اوور ایران‌خودرو بررسی قیمت انواع موبایل سامسونگ، آیفون، شیائومی و آنر (۱۸ تیر ۱۴۰۳) توزیع بیش از ۳ هزار تُن اقلام تنظیم‌بازار بین هیئات مذهبی مشهد و خراسان‌رضوی هیجان انتخابات در بورس فروکش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) از عرضه اولیه امروز جا نمانید (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ چین چگونه به تجارت خارجی روی آورد؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و رمزارز (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها کاهشی شد خودرو‌های خارجی صفر در مشهد چند؟ (۱۸ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های داخلی در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | سمند سورن ۷۵۵ میلیون تومان + جدول اولین توصیه به مسعود پزشکیان درباره کسری بودجه ۱۴۰۳ در همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق به میزبانی مشهد چه گذشت؟ پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود به سهام‌داران از طریق سجام + جزئیات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قیمت کالاهای تنظیم‌بازاری ویژه محرم اعلام شد | گوشت و مرغ چند؟ ماجرای پیامک ثبت‌نام «سبد معیشتی» و «حمایت خانوار» چه بود؟ انتهای موج چهارم نزول طلا کجاست؟ (۱۸ تیر ۱۴۰۳) آغاز دور جدید عرضه خودرو‌های وارداتی از امروز (۱۸ تیر ۱۴۰۳) با اقساط پنج‌ساله به قیمت نمایندگی، خودرو‌های پرطرفدار بخرید + جزئیات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش قیمت میوه در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | موز کیلویی ۴۵ هزار تومان + جدول جهش ۱۱.۶ میلیارد دلاری ارزش بورس تهران در روز‌های پیش و پس از انتخابات! رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها
سرخط خبرها

خراسان رضوی در بیمه‌های خرد و زندگی خوش درخشیده است | ضریب نفوذ بیمه و فرهنگ بیمه در کشور پایین است

  • کد خبر: ۱۹۷۸۶۱
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
خراسان رضوی در بیمه‌های خرد و زندگی خوش درخشیده است | ضریب نفوذ بیمه و فرهنگ بیمه در کشور پایین است
عضو هیئت‌مدیره بیمه ایران گفت: نباید سهم بیمه‌های خرد را در این صنعت فراموش کنیم. بزرگ‌ترین کار ارزشمند شرکت‌های بیمه در استان درخصوص بیمه‌های زندگی است که توانسته‌اند خوش بدرخشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدناصر مبرقعی در مراسم تقدیر از نخبگان صنعت بیمه که امروز شنبه، ۱۱ آذر در مشهد برگزار شد، بیان کرد: استان خراسان رضوی در رتبه‌بندی متناسب با جایگاه و شأنی که دارد، است. تفاوت‌هایی در ظرفیت نیروی انسانی استان و کشور وجود دارد که می‌تواند الهام‌بخش سایر نقاط کشور باشد.

به گفته عضو هیئت مدیره بیمه ایران، صنعت بیمه در استان توانسته در آمار و عملکرد و سودآوری به لحاظ حجمی و تعدادی بالاترین رتبه را داشته باشد. در بحث ضریب نفوذ در مقایسه با متوسط کشور این استان شرایط خوبی دارد که نشانگر آن است که بیمه استان مبتنی بر بیمه‌های خرد است.

وی تأکید کرد: نباید سهم بیمه‌های خرد را در این صنعت فراموش کنیم. بزرگ‌ترین کار ارزشمند شرکت‌های بیمه در استان در خصوص بیمه‌های زندگی است که توانسته‌اند خوش بدرخشند. در استان حجم بیمه‌های زیربنایی در مقایسه با کشور کمتر است.

وی افزود: بخش بیمه در خراسان توانسته در بحث خدمات به زائران که بیمه‌هایشان در شهر‌های خودشان است و سودآوری برای بیمه‌گر استان ما ندارد خالصانه و خوب عمل کنند که قابل تقدیر است. توجه به مدیریت ریسک در صنعت بیمه بسیار مورد توجه است و بیمه چیزی جز این نیست و بدون این نقشه ریسک بیمه منتهی به هدف نیست. مدیریت ریسک باید به عنوان یک سیاست اصلی در نظر گرفته شود.

نظرعلی صلاحی‌نژاد، سرپرست شرکت بیمه دی در این مراسم تصریح کرد: فرهنگ بیمه فارغ از بحث تجاری، بیش از یک عقد و تعهد بوده و پلی است برای تلاش‌هایی که حفاظت می‌کند از زندگی و اموال ما که هرچه این پل محکم‌تر باشد خاطر آسوده‌تری را به دنبال دارد.

به گفته وی، بیمه بیش از اینکه یک نهاد مالی باشد صنعتی است که به قول وعده عمل می‌کند و تنها صنعتی است در دنیا که بر اساس تعهد بنا شده است. در دنیا یکی از پایه‌ترین اقتصادها در کشور صنعت بیمه است که منجر به جبران و کاهش ریسک در بستر اقتصادی است.

به گفته نظرعلی صلاحی‌نژاد، مسلماً اگر شرکت‌ها میزان ریسک خود را به صنعت بیمه منتقل کنند می‌توانند بهتر عمل کنند.

وی ابراز کرد: در کشور علی‌رغم اینکه در این بخش تلاش زیادی شده هنوز به معنای واقعی ضریب نفوذ فرهنگ بیمه پایین است. در دنیا این ضریب حدود ۷درصد است و در کشور ما این ضریب یک‌چهارم  ضریب جهانی است.

صلاحی‌نژاد یادآور شد: بخش عمده فرهنگ‌سازی بیمه در دست دولت‌هاست، اگرچه در سال‌های اخیر در بیمه مرکزی توسعه فرهنگ انجام شده اما دولتمردان به این موضوع باید بیشتر توجه کنند. نهادهای حاکمیتی باید با صنعت بیمه رفیق شوند.

سرپرست بیمه دی اضافه کرد: در زمان تحریم هیچ نهادی متوجه نشد که بیمه‌ها چطور توانستند چتر حمایتی خود را حفظ کنند و این اولین صنعتی بود که توانست تحریم را دور بزند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->